programmingadult

ساخت وبلاگ

تیم Scratch همچنین چند پروژه دمو ایجاد کرد تا آموزش صفرتا صد نرم افزار اسکرچ به مبتدیان الهام بخش خلاقانه بدهد. این پروژه های شروع کننده نقطه شروع خوبی برای کسانی است که می خواهند پتانسیل Scratch را آزمایش کنند و همچنین نشان دهند که چگونه برخی از تکنیک های کدنویسی کار می کنند.

راه دیگری برای آشنایی با Scratch (و شاید ایده های سرگرم کننده برای پروژه بعدی ما پیدا کنید) این است که پروژه های ایجاد شده توسط سایر اسکراچرها را بررسی کنید. پروژه های زیادی برای کشف و "دزدیدن" وجود دارد

چند کتاب برای یادگیری اسکرچ در این میان توصیه می کنیم:

آموزش کدنویسی با اسکرچ کتابچه راهنمای آموزش صفرتا صد نرم افزار اسکرچ برنامه نویسان 9 سال به بالا توسط مائوریزیو بوسکاینی و مارکو بری (178 صفحه). کتابچه راهنمای پر از تصاویری که ما را برای کشف دنیای Scratch، از مفاهیم اولیه، مانند sprites و اسکریپت ها، تا ایجاد بازی های دو بعدی و پروژه های خلاقانه پیچیده تر، همراهی می کند. در نسخه کیندل و چاپ موجود است.

Scratch: برنامه بدون کد. برنامه نویسی به عنوان یک ایرانیان سایبر تقویت هوش توسط Giovanni Gentile (فرمت Kindle) یک کتاب الکترونیکی با فرمت Kindle که در آن نویسنده، یک روانشناس برنامه نویس، استفاده از Scratch attr را آموزش می دهد. از طریق تمرینات و آموزش هایی با سطح دشواری افزایش آموزش صفرتا صد نرم افزار اسکرچ یافته است.

Cronache da Scratch اثر آدریانو پاراچیانی و رافائلا میشلی (نسخه کیندل). مجموعه ای از داستان های کوتاه که توسط خود جن ها گفته می شود. خواندنی سرگرم‌کننده اما آموزشی، که اسکرچ را از طریق داستان‌گویی آموزش می‌دهد و از لحن جدی کتاب درسی اجتناب می‌کند.

خراش برای تمام خانواده توسط فابیو فورتوناتی (نسخه کیندل، 75 صفحه). کتابی تقدیم به والدین، حتی آنهایی که از تکنولوژی کمی برخوردارند، که می خواهند دنیای برنامه نویسی را کشف کنند و اسکرچ را با فرزندان خود بیاموزند.

Coding Games in Scratch توسط Jon Woodcock (چاپ، 224 صفحه). کتابی زیبا، به زبان انگلیسی، پر از تصاویر رنگارنگ که نحوه برنامه نویسی 8 بازی اصلی را در اسکرچ آموزش می دهد. دستورالعمل های هر پروژه بسیار دقیق است، کودک گام به گام با توضیحاتی به خوبی نشان داده شده است. در پایان آموزش نرم افزار اسکرچ هر بازی نکاتی برای پیچیده تر کردن آن و همچنین به چالش کشیدن مهارت های کودک وجود دارد. سطح پروژه های پیشنهادی در کتاب را می توان به عنوان "مبتدی پیشرفته" تعریف کرد. یک چالش اضافه، زبان انگلیسی متن است که ارزش آموزشی بیشتری را اضافه می کند

programmingadult...
ما را در سایت programmingadult دنبال می کنید

برچسب : آموزش صفرتا صد نرم افزار اسکرچ, نویسنده : programmingadult programmingadult بازدید : 207 تاريخ : سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت: 22:36

این یک پنجره کوچکتر است که درست در زیر  آموزش صفرتا صد نرم افزار اسکرچ مرحله قرار دارد و لیستی از جن ها را نشان می دهد (اصطلاحی که برای فراخوانی تصاویر متحرک در Scratch، در عمل، کاراکترها استفاده می شود). در پروژه پیش فرض در میان جن ها، گربه نارنجی، طلسم Scratch را خواهیم یافت.

 

لیست بلوک ها

در مرکز صفحه قرار دارد و ستونی است که شامل تمام بلوک های برنامه نویسی است که به دسته های مختلف تقسیم می شوند. هر نوع بلوک دارای یک عملکرد آموزش صفرتا صد نرم افزار اسکرچ خاص و رنگ خاص خود است تا به راحتی آن را تشخیص دهید. این در واقع پالت خلاقانه ما است که از میان آن بلوکی را که برای ساختن اسکریپت خود نیاز داریم انتخاب می کنیم.

منطقه اسکریپت

 

مستطیل خاکستری بزرگ سمت راست منطقه اصلی کار ما خواهد بود. این پشت صحنه است، جایی که بلوک ها برای ایجاد اسکریپت ها کشیده و  آموزش صفرتا صد نرم افزار اسکرچ مرتب می شوند.

پس از اتمام پروژه، می توانیم آن را در رایانه خود ذخیره کنیم. دفعه بعد که می خواهیم روی آن کار کنیم، به سادگی فایل را در ویرایشگر بارگذاری کرده و پروژه را ادامه دهیم.

آیا می توان از اسکراچ فقط به صورت آنلاین استفاده کرد؟

Scratch تقریباً از هر مرورگری قابل دسترسی آموزش صفرتا صد نرم افزار اسکرچ است (با افزونه Flash نصب شده!). اگر از طرف دیگر ترجیح می دهیم به صورت آفلاین کار کنیم،  ایرانیان سایبر می توان نرم افزار Scratch سازگار با ویندوز، مک و برخی از نسخه های لینوکس را دانلود کرد. 

متأسفانه، وابستگی اسکرچ به فلش اجازه نمی دهد که روی اکثر تبلت ها کار کند. در حال حاضر، کسانی که می‌خواهند از تبلت خود برنامه‌نویسی کنند، باید به Scratch Jr، برنامه‌ای با نسخه ساده‌شده Scratch برای کودکان کوچک‌تر بسنده کنند.

من نمی توانم برای شروع صبر کنم! با خراش از کجا شروع کنم؟

شروع بازی با Scratch بسیار آسان است، فقط به وب سایت رسمی بروید.

یک مقدمه عالی توسط آموزش How to start with Scratch ارائه شده است، آموزش نرم افزار اسکرچ جایی که ما به صورت گام به گام یاد می گیریم که چگونه با بلوک ها کار کنیم تا اسکریپت های کامل بسازیم (و یک گربه و یک دختر را به رقص درآوریم

programmingadult...
ما را در سایت programmingadult دنبال می کنید

برچسب : آموزش صفرتا صد نرم افزار اسکرچ, نویسنده : programmingadult programmingadult بازدید : 190 تاريخ : سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت: 22:32

جاوا که به عنوان زبان رسمی توسعه برنامه‌ها آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان برای پلتفرم اندروید شناخته می‌شود، یک زبان برنامه‌نویسی هدف‌گرا و آسان است و توسعه‌دهندگان برنامه‌هایی که از این فناوری توسعه برنامه استفاده می‌کنند، کتابخانه‌های منبع باز زیادی برای انتخاب دارند.

برای بچه ها، بزرگترین انگیزه برای یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا، یادگیری نحوه ساخت بر روی Minecraft است. از زمانی که در سال 2011 منتشر شد، این بازی در ذهن بسیاری از کودکان در سراسر جهان قرار گرفت. از این علاقه بچه ها به Minecraft می توان برای آموزش استفاده از منطق در جاوا و حل چندین مشکل با استفاده از زبان برنامه نویسی استفاده کرد.

وقتی بچه‌ها یاد بگیرند که چگونه در جاوا کدنویسی کنند، متوجه می‌شوند که بازی Minecraft بسیار سازگار است و برای سفارشی‌سازی باز است.ویژگی ها: رابط های گرافیکی پایدار، مقیاس پذیر، آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان بسیار سازگار، نرم افزار ویژه، عالی برای توسعه برنامه ها و موتورهای بازی.

معایب:اجرای آن بسیار بیشتر از سایر زبان ها زمان می برد.حافظه زیادی را مصرف می کند.بدون پشتیبانی از برنامه نویسی سطح پایین.گروه سنی پیشنهادی: برنامه نویسی Minecraft (سن 10-12)، برنامه های کدنویسی (سن 13-17).پلتفرم مورد نیاز: ویندوز، لینوکس، سیستم عامل مک.وب سایت: جاواشماره 2) سویفت سریع

سوئیفت یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای شروع آموزش کدنویسی به کودکان است. این به این دلیل است که زبان/فناوری برنامه نویسی Swift به حداقل کدنویسی نیاز دارد در حالی که ویژگی های پیشرفته را ارائه می دهد.

علاوه بر این، زبان برنامه نویسی با دستورالعملی همراه است که تبدیل دستورات سوئیفت را به رفتاری شبیه بازی برای بچه ها آسان می کند. یکی دیگر از چیزهای خوب در مورد سوئیفت این است که امکان توسعه با یک کد کشیدن و رها کردن ساده را فراهم آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان می کند.

ویژگی ها: رایگان برای دانلود، کشیدن و رها کردن کد، بهترین ایرانیان سایبر برای توسعه برنامه ها برای پلتفرم های اپل و غیره.معایب:یک زبان برنامه نویسی کاملاً توسعه یافته نیست.قابلیت همکاری ضعیف با IDE ها و ابزارهای شخص ثالث.گروه سنی پیشنهادی: 11-17پلتفرم مورد نیاز: سیستم عامل مک وب سایت: سویفت شماره 3) C++

C++ که به عنوان پایه و اساس اکثر زبان های برنامه نویسی در نظر گرفته می شود، مجهز به قابلیت هایی برای توسعه برنامه های کاربردی است. با استفاده از یک رویکرد مبتنی بر کامپایلر، که یک رویکرد ساده و در عین حال موثر برای توسعه برنامه است، C++ به لطف تطبیق پذیری خود می تواند به توسعه برنامه ها در چندین پلت فرم کمک کند.

در گذشته، Objective-C، زبان خواهر C++، برای توسعه اپلیکیشن ها در سیستم های اپل استفاده می شد. برای بچه ها، این می تواند یک راه عالی برای یادگیری نحوه ایجاد برنامه های آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان کاربردی برای ویندوز باشد.

ویژگی ها: برای ایجاد برنامه هایی که به صورت محلی بر روی ماشین ها اجرا می شوند، توسعه بازی های بین پلتفرمی استفاده می شودent، اولین انتخاب برای توسعه برنامه های دسکتاپ ویندوز و غیره است.

معایب:مدیریت حافظه بسیار کمکمبود اپراتور مشتری برای مبتدیان یعنی بچه ها پیچیده است.

گروه سنی پیشنهادی: برنامه‌های کد (سن 13 تا 17 سال)، توسعه و بازی‌های کدنویسی (سن 13 تا 17 سال)، برنامه‌نویسی بازی (سن 13 تا 18 سال)پلتفرم مورد نیاز: ویندوز، لینوکس.وب سایت: C++ 4) خراش خراش

زبان برنامه نویسی که پایه محکمی برای یادگیری نحوه کدنویسی برای کودکان فراهم می کند، Scratch یک محیط برنامه نویسی بصری دارد و امکان توسعه برنامه ها، بازی ها و کاراکترها را با بلوک های کد کشیدن و رها کردن فراهم می کند.

زبان برنامه نویسی با آموزش های مبتدی تکمیل می شود و دارای یک رابط بصری بلوک ساختمانی است و بدون اتصال به اینترنت قابل استفاده است. همه این‌ها Scratch را به زبانی ایده‌آل برای آشنا کردن بچه‌ها با کدنویسی تبدیل می‌کند.

ویژگی ها: داستان سرایی به سبک بلوک، دانلود رایگان، تکمیل شده با آموزش های مبتدی، رابط بصری بلوک، بدون اتصال به اینترنت، برنامه نویسی مناسب برای کودکان و غیره قابل استفاده است.

معایب:ناتوانی در تمرین و توسعه مهارت های آموزش صفر تا صد کامپیوتر برنامه نویسی روی صفحه کلید.ممکن است برای برخی از کودکان مناسب نباشد.

گروه سنی پیشنهادی: بازی های کد و طراحی (سن 7-9 سال)، Code-a-bot (سن 7-9)، طراحی بازی (سن 10-12).

programmingadult...
ما را در سایت programmingadult دنبال می کنید

برچسب : آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان, نویسنده : programmingadult programmingadult بازدید : 257 تاريخ : پنجشنبه 6 مرداد 1401 ساعت: 15:06

پاسخ: ویژگی های مختلفی وجود دارد که می تواند آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان یادگیری زبان برنامه نویسی را برای بچه ها آسان و مفید کند. با این حال، دو ویژگی اصلی که باید در هر زبان برنامه نویسی که به بچه ها آموزش داده می شود وجود داشته باشد، قابلیت دسترسی و عملی بودن است.

یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که زبان برنامه‌نویسی را در دسترس بچه‌ها قرار می‌دهد این است که کدنویسی یا اسمبلی آن ترسناک به نظر نمی‌رسد. برخی دیگر از مواردی که به غیرقابل دسترس بودن زبان کمک می کند، مراحل استقرار پیچیده تر و تعداد زیادی توشه تاریخی است.

جنبه کاربردی یک زبان برنامه نویسی مهم است زیرا هر زبان برنامه نویسی که به بچه ها آموزش داده می شود به جای محدود کردن آنها باید غرایز خلاقانه آنها آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان را فعال کند.

س 3) آیا محدودیت سنی برای یادگیری زبان های برنامه نویسی وجود دارد؟

پاسخ: خیر، برای یادگیری کدنویسی محدودیت سنی وجود ندارد. شما در هر سنی می توانید هر زبان برنامه نویسی را که می خواهید یاد بگیرید. در واقع، ما کد نویس هایی به قدمت 70 و شما پیدا می کنیمامروزه پنج نفر است. این یکی از بهترین چیزها در مورد علوم کامپیوتر و زبان های برنامه نویسی است.

نکته حرفه ای: در اینجا چند توصیه برای انتخاب زبان برنامه نویسی برای کودکان وجود دارد. در حالی که برخی از بچه های خردسال در یادگیری یک زبان برنامه نویسی پیچیده مانند C++ مشکلی نخواهند داشت، و بهتر است با یک زبان نسبتا ساده تر شروع کنید تا بچه ها را با مفهوم برنامه نویسی آشنا کنید.

برای بچه های بین پنج تا هشت سال، بهتر است زبان های کدنویسی را با محیط های آموزشی بصری انتخاب کنید.

برای بچه‌های بزرگ‌تر از 8 سال، می‌توانید از زبان برنامه‌نویسی آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان استفاده کنید که شامل اسکریپت برنامه‌نویسی و/یا متن باشد، در حالی که زبان‌های برنامه‌نویسی کامل را می‌توان به بچه‌های 12 تا 17 ساله آموزش داد. همچنین، صرف نظر از سن بچه ها، همیشه بهتر است ایرانیان سایبر با یک زبان تفسیری شروع کنید، زیرا نیازی به تدوین یا هدف ندارد. در عوض، در پرواز تفسیر می شود.

=>> برای پیشنهاد یک لیست در اینجا با ما تماس بگیرید.بهترین زبان های برنامه نویسی برای کودکان لیست زیر بهترین زبان های برنامه نویسی برای کودکان در دنیای امروز است.جاوا سریع C++ خراش بلوکی پایتون جاوا اسکریپت یاقوت سرخ آلیس مقایسه 5 زبان برنامه نویسی برتر کودکان پلت فرم نام زبان رتبه‌بندی‌های ما (بر اساس سهولت یادگیری)***** ویژگی های پیشنهادی گروه سنی جاوا  ویندوز جاوا، لینوکس، سیستم عامل مکینتاش. 4/5 برنامه نویسی Minecraft (سنین 10-12)، برنامه های برنامه نویسی (سنین 13-17). پایدار،

مقیاس پذیر،

بسیار سازگار،رابط های گرافیکی،نرم افزار ویژه، عالی برای توسعه برنامه ها و موتورهای بازی.سریعSwift Mac OS 3.5/5 سنین 11-17. رایگان برای دانلود،کد کشیدن آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان و رها کردن،بهترین برای توسعه برنامه ها برای پلتفرم های اپل.C++

C++ ویندوز،لینوکس. برنامه های کد 3/5 (سنین 13-17)،توسعه و کدگذاری بازی ها (سنین 13-17)،برنامه نویسی بازی (سنین 13-18). برای ایجاد برنامه هایی که به صورت محلی بر روی ماشین ها اجرا می شوند، استفاده می شود.توسعه بازی بین پلتفرمی،

اولین انتخاب برای توسعه برنامه های دسکتاپ Window.خراش

خراش دادن ویندوز،سیستم عامل مکینتاش،لینوکس. 5/5 بازی کد و طراحی (سنین 7-9)،Code-a-bot (سنین 7-9)،طراحی بازی (10-12 سال). داستان سرایی به سبک بلوکی،دانلود رایگان، تکمیل شده توسط آموزش های مبتدی، رابط بصری بلوک ساختمان،

قابل استفاده بدون اتصال به اینترنت،برنامه نویسی بچه پسند بلوکی  ویندوز مسدود شده،

سیستم عامل مکینتاش،لینوکس. 4.5/5 10+ از بلوک های ساختمانی به هم پیوسته استفاده می کند،می تواند کد خروجی در چندین بان برنامه نویسی مختلف،کد در کنار صفحه کدنویس قابل آموزش صفر تا صد کامپیوتر مشاهده است،امکان تغییر زبان های برنامه نویسی در لحظه،Backbone for ndroid App Inventor،ایده آل برای آموزش کدنویسی به کودکان در تمام سنین.شماره 1) جاوا

زبان برنامه نویسی جاوا برای کودکان

programmingadult...
ما را در سایت programmingadult دنبال می کنید

برچسب : آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان, نویسنده : programmingadult programmingadult بازدید : 256 تاريخ : پنجشنبه 6 مرداد 1401 ساعت: 15:03